Üldteenus


Alates 2024. aasta 1. juunist pakume üldteenust Elektrilevi OÜ võrguga ühendatud väiketarbijatele. 

Elektrum Eesti OÜ müüb üldteenuse korras elektrit väiketarbijale, kellel on sõlmitud Elektrilevi OÜ-ga kehtiv võrguleping teenuste kasutamiseks, kuid puudub leping elektrimüüjaga. 

Üldteenus on mõeldud:

  • väiketarbijatele, kes pole sõlminud ühegi elektrimüüjaga elektrilepingut 
  • väiketarbijatele, kelle elektrileping on elektrimüüjaga lõppenud ja kes pole
    uut lepingut sõlminud. 

Väiketarbija on kodutarbija, korteriühistu, hooneühistu ja see äritarbija, kelle elektripaigaldis on Elektrilevi võrguga ühendatud madalpingel kuni 63-amprise peakaitsme kaudu. 

Üldteenus on oma olemuselt riiklikult reguleeritud teenus, mis on mõeldud väiketarbijatele selleks, et neile oleks tagatud õigus osta elektrienergiat hinnaga, mis on mõistlik, põhjendatud ning mis järgib võrdse kohtlemise printsiipi. 

Elektrum Eesti OÜ müüb elektrit elektrituruseaduses üldteenuse korras müüdava elektri hinna kohta sätestatud põhimõtete alusel müüja poolt kehtestatud hinnaga. 

Loe üldteenuse tüüptingimuste kohta täpsemalt: Elektrum Eesti OÜ üldteenuse tüüptingimused.

Mis on üldteenus?

Elektri kasutamiseks on tarbijal sõlmitud kaks lepingut: elektrimüüjaga elektrileping elektrienergia ostmiseks ja võrguettevõtjaga võrguleping võrguteenuste kasutamiseks. Kui tarbitakse elektrit, kuid elektrimüüjaga ei ole lepingut sõlmitud, siis kasutatakse automaatselt üldteenust. 

Kellel on õigus üldteenust kasutada?

Üldteenus on mõeldud väiketarbijatele, kellel on Elektrilevi OÜ-ga kehtiv võrguleping, kuid kes pole sõlminud ühegi elektrimüüjaga elektrilepingut või kelle elektrileping on elektrimüüjaga lõppenud ja kes pole uut lepingut sõlminud. Väiketarbija on kodutarbija, korteriühistu, hooneühistu ja see äritarbija, kelle elektripaigaldis on Elektrilevi võrguga ühendatud madalpingel kuni 63-amprise peakaitsme kaudu. 

Mis on üldteenuse hind?

Elektrum Eesti OÜ müüb elektrit elektrituruseaduses üldteenuse korras  müüdava elektri hinna kohta sätestatud põhimõtete alusel müüja poolt kehtestatud hinnaga. 

Kuidas saab kodutarbija üldteenust kasutada?

Üldteenuse tarbimiseks ei ole vaja sõlmida eraldi elektrilepingut. 
Väiketarbija/kodutarbija kelle elektripaigaldis on Elektrilevi võrguga ühendatud, kelle elektrileping on elektrimüüjaga lõppenud ning kes pole uut lepingut sõlminud, on automaatselt üldteenuse tarbija. 

Miks on vaja üldteenust?

Üldteenus on oma olemuselt riiklikult reguleeritud teenus, mis on mõeldud väiketarbijatele selleks, et neile oleks tagatud õigus osta elektrienergiat hinnaga, mis on mõistlik, põhjendatud ning mis järgib võrdse kohtlemise printsiipi. 

Üldteenuse arve tasumine

Arve tasumise tähtaeg on 15 päeva alates arve koostamise kuupäevast. Arvel näidatud makse teostamise ajaks loetakse kuupäeva, millal raha on kogu arve ulatuses Elektrum Eesti OÜ pangakontole laekunud. Kui maksetähtpäev langeb riigipühale või muule puhkepäevale, loetakse maksetähtpäevaks sellele järgnev tööpäev. 

Miks ma ei ole arvet saanud?

Tarbija peab teavitama koheselt Elektrum Eesti OÜ-d, kui arve eelmise kuu eest ei ole järgmise kuu 15. kuupäevaks kätte saadud. Seda, kas elektriarve on koostatud või mitte, saab kõige kiiremini vaadata iseteenindusest. 

Elektrum Eesti OÜ ei väljasta arveid, mille summa on väiksem kui 5 eurot. Lisame summa järgmise kuu arvele ja esitame arve summeerituna alles siis, kui summa on 5 eurost suurem. 

Kas äritarbija saab üldteenust tarbida?

Elektri müük toimub avatud tarne lepingu katkemise tüüptingimuste alusel elektrit tarbivatele kehtiva elektrilepinguta äriklientidele, kelle tarbimiskoha peakaitse on üle 63 A. Avatud tarne lepingu katkemise tüüptingimused ei kehti väiketarbijatele, kelleks on korteriühistud, korteriomanike ühisused, kodutarbijad ja äritarbijad, kelle elektripaigaldis on võrguga ühendatud madalpingel kuni 63 A kaitsme kaudu.

Kuidas arvet tasuda?

Teil on võimalus tasuda elektriarve enda jaoks kõige mugavamal viisil, kas meie e-teeninduses, internetipangas, e-arve abil, pangakontoris ja postkontoris. Arve tasumisel tuleb selgitusse panna arve number, mida soovite tasuda. 

Elektrum Eestil arvete tasumisel viitenumber puudub. 

Elektrum Eesti OÜ arve saab tasuda järgmistele arvelduskontodele:

  • Luminor Bank AS: EE801700017003249686 (SWIFT NDEAEE2X)
  • SEB Pank: EE651010220113267018 (SWIFT EEUHEE2X)
  • Swedbank: EE852200221055633162 (SWIFT HABAEE2X)
     

Avatud tarne ärikliendile

Elektri müük toimub avatud tarne lepingu katkemise tüüptingimuste alusel elektrit tarbivatele kehtiva elektrilepinguta äriklientidele, kelle tarbimiskoha peakaitse on üle 63 A. Avatud tarne lepingu katkemise tüüptingimused ei kehti väiketarbijatele, kelleks on korteriühistud, korteriomanike ühisused, kodutarbijad ja äritarbijad, kelle elektripaigaldis on võrguga ühendatud madalpingel kuni 63 A kaitsme kaudu. 

Loe täpsemalt: Elektrum Eesti OÜ avatud tarne tüüptingimused avatud tarne lepingu katkemisel.

Arvete automaatne tasumine ehk e-arve püsimakse

Kõige mugavam on tasuda oma arveid püsimaksega. Elektrumi e-arve saate tellida omale veebikeskkonnas www.arved.ee, oma internetipangas või pangakontoris. Arvete automaatseks tasumiseks tuleb lisaks e-arve tellimisele sõlmida ka e-arve püsimakseleping oma pangaga. 

Kas Sul on küsimusi?

Täida väljad ja võtame Sinuga ühendust.

Nõustun, et minu isikuandmeid kasutatakse pakkumiste ja uudiste saatmiseks. Rohkem meie privaatsuseeskirjades. 

Vairāk sadaļu