Miks ma pole veel arvet saanud?

Elektrum koostab ja edastab arved hiljemalt iga kuu 15. kuupäevaks. Arve koostamise aeg sõltub kuupäevast, millal edastab võrguettevõtja (nt Elektrilevi või Imatra) meile tarbimisandmed, mistõttu arve koostamise kuupäev võib iga kuu erinev olla. Elektrum Eesti ei väljasta arveid mille summa on alla 5.00 euro. Arve väljastatakse 5.00 euro täitumisel.

Kuidas arvet tasuda?

Teil on võimalus tasuda elektriarve enda jaoks kõige mugavamal viisil, kas meie e-teeninduses, internetipangas, e-arve abil, pangakontoris ja postkontoris. Arve tasumisel tuleb selgitusse panna elektrilepingu number või arve number, mida soovite tasuda. Lepingu number on arve maksmisel oluline info, mis seob õige makse õige lepinguga.

Elektrum Eestil arvete tasumisel viitenumber puudub. 

Elektrum Eesti OÜ arve saab tasuda järgmistele arvelduskontodele:

  • Luminor Bank AS: EE801700017003249686 (SWIFT NDEAEE2X)
  • SEB Pank: EE651010220113267018 (SWIFT EEUHEE2X)
  • Swedbank: EE852200221055633162 (SWIFT HABAEE2X)

Arvete automaatne tasumine ehk e-arve püsimakse

Kõige mugavam on tasuda oma arveid püsimaksega. Elektrumi e-arve saate tellida omale veebikeskkonnas www.arved.ee, oma internetipangas või pangakontoris. Arvete eest tasumine toimub elektrilepingu numbri alusel, mis tuleb lisada makse selgitusse. Arvete automaatseks tasumiseks tuleb lisaks e-arve tellimisele sõlmida ka e-arve püsimakseleping oma pangaga.

Mida teha, kui mul pole võimalik õigeaegselt oma elektriarvet tasuda?

Juhul, kui Teil ei ole võimalik õigeaegselt oma elektriarvet tasuda, siis palume teil kokkuleppe sõlmimiseks helistada numbril 711 5555 või kirjutada aadressil arved@elektrum.ee.

Kuidas arvutatakse viivised?

Arve tasumise tähtaeg on 15 päeva alates arve koostamise kuupäevast. Viivist hakatakse arvestama maksetähtpäevale järgnevast päevast ja lõpetatakse arve tasumisel.

Kust saan teada palju ma olen elektrit tarbinud?

Oma elektritarbimise ajalooga saab iga klient tutvuda e-teeninduses tarbimisaruande lehel, võrguettevõtte iseteeninduses või Eleringi andmelaos.

Minu arvel on korrektsioon. Mida see tähendab?

Teie igakuised arved esitatakse andmete alusel, mida Teie võrguettevõte riiklikusse Eleringi andmelattu edastab. Juhul, kui klient pole näite edastanud (tavalise arvesti puhul) või kliendi kaugloetava arvesti töös tekib häireid ning võrguettevõte ei saa kätte kliendi arvesti tegelikku näitu, siis kliendi tarbimine prognoositakse aastatarbimise ja tüüptarbimisgraafiku alusel. Arvesti edastab salvestatud andmed ühenduse taastumisel ning korrigeeritakse arvetel vastavalt (korrektsioon).

Tasusin ekslikult rohkem kui arvel kirjas, mis nüüd saab?

Juhul, kui olete tasunud rohkem, siis on Teil kaks võimalust:

1. Jätta antud summa ettemaksuks - see tähendab, et ettemaks kajastub Teie järgmise arve peal, ning Teil tuleb järgmisel kuul (või ka järgmistel kuudel) tarbitud elektri eest ettemaksu võrra vähem tasuda.

2. Saada enammakstud summa tagasi. Selleks on vaja saata kirjalik avaldus Elektrumile. Avalduse saate edastada: • E-posti teel aadressile arved@elektrum.ee • Posti teel aadressile Endla 15, Tallinn, 10122

Mida teha, kui pole elektrit?

Kui Sul ei ole elektrit, pöördu oma võrguettevõtte poole. Eesti suuremate võrguettevõtete info leiad siit: Elektrilevi OÜ https://www.elektrilevi.ee/ettevottest/kontaktid Imatra Elekter AS (Lääne maakond ja Viimsi vald Harju maakonnas) https://www.imatraelekter.ee/ VKG Elektrivõrgud OÜ (Narva, Narva-Jõesuu ja Sillamäe linn, Vaivara vald ning Kohtla-Järve linna Viivikonna linnaosa, Ida-Virumaal) http://www.vkgev.ee/est/kontakt/kontaktid

Kuidas sõlmida elektrilepingut?

Enne, kui saad sõlmida elektrilepingu, peab sul olema kehtiv võrguleping. Võrguleping tuleb sõlmida võrguettevõttega, kelle piirkonnas asub sinu tarbimiskoht. Elektrumiga saad lepingu sõlmida meie iseteeninduses, helistades meile numbril 711 5555 või kirjutades meile aadressil kliendiinfo@elektrum.ee.

Kuidas sõlmida võrgulepingu algusega elektrilepingut?

Võrgulepingu algusega elektrilepingu sõlmimiseks helista meie klienditeeninduse numbril 711 5555. Selleks, et meie leping Teiega saaks alata kohe võrgulepingu algusest, siis võtke meiega ühendust üks päev enne võrgulepingu jõustumist.

Millal hakkab minu elektrileping kehtima?

• Üldteenus Kui kliendil puudub kehtiv elektrileping teise elektrimüüjaga, hakkab leping kehtima kuu esimesel kuupäeval ja tuleb sõlmida vähemalt 7 päeva enne kuu algust. Näiteks kui soovite, et leping hakkaks kehtima 1. septembrist, tuleb see sõlmida hiljemalt 24. augustil. • Võrgulepingu algus Uue võrgulepingu sõlmimise puhul tuleb elektrileping sõlmida vähemalt üks päev enne võrgulepingu alguskuupäeva. Sellisel juhul jõustub elektrileping samal päeval kui võrguleping. Näiteks sõlmides võrgulepingu algusega 16.august ja sõlmides elektrilepingu 15. augustil, hakkavad mõlemad lepingud kehtima 16. augustil. • Elektrimüüja vahetus Uus leping uue elektrimüüjaga tuleb sõlmida hiljemalt 30 päeva enne lepingu alguskuupäeva. Näiteks kui soovite sõlmida lepingut algusega 01.august, tuleb leping sõlmida hiljemalt 30.juunil.

Mis on elektrilepingu ja võrgulepingu vahe?

Alates 2013. aastal toimunud elektrituru avanemisest on kliendil kaks eraldi teenuspakkujat: võrguteenuse pakkuja ja elektrimüüja. Võrguettevõtja on Teie tarbimiskoha piirkonnas võrgu haldaja, kelle ülesandeks on Teie koduni elektri toimetamine, tarbimisandmete kogumine, liinide ning muu võrguga seonduvate seadmete hooldamine. Võrguettevõte edastab arve elektri edastamise eest - nö võrguühenduse eest. Elektrimüüja on Teie tarnija, kellele tasute tarbitud elektrienergia eest.

Kuidas muuta elektrilepingut?

Oma kehtivas elektrilepingus saad muuta paketti ja selle kehtivusaega. Saad valida kolme erineva hinnatüübi vahel: ühetariifne hind, kahetariifne hind ja börsihind. Elektripaketti saab muuta tasuta meie iseteeninduses ja klienditeenindusega ühendust võttes.

Kuidas lõpetada elektrilepingut?

Leping on võimalik igal ajal lõpetada, teavitades sellest kirjalikult Elektrumit vähemalt 30 päeva ette.

Kolimine ja elektrileping

Lepingu lõpetamiseks tarbimiskoha vahetuse korral tuleb esmalt lõpetada võrguleping oma võrguettevõtte juures. Võrgulepingu lõpetamisel lõpeb ka Elektrumiga sõlmitud elektrileping ning eraldi avaldust ei ole vaja meile esitada. Pöörame Teie tähelepanu, et pärast lõpetamise avalduse esitamist kehtib leping Teie nimel veel 30 päeva või kuni uus omanik on lepingu enda nimele vormistanud.

Kuidas saan omanikuvahetuse korral elektrilepingu enda nimele vormistada?

Elektrilepingu vormistamiseks Teie nimele, tuleb esmalt pöörduda võrguettevõte poole, lõpetada võrguleping vana omaniku nimel ja sõlmida uus enda nimele. Kui olete saanud kinnituse uue võrgulepingu jõustumisest, siis tuleb sõlmida uus elektrileping. Eesti suuremate võrguettevõtete info leiad siit:

  • Elektrilevi OÜ
  • Imatra Elekter AS (Lääne maakond ja Viimsi vald Harju maakonnas)
  • VKG Elektrivõrgud OÜ (Narva, Narva-Jõesuu ja Sillamäe linn, Vaivara vald ning Kohtla-Järve linna Viivikonna linnaosa, Ida-Virumaal)

Mis saab tähtajalisest elektrilepingust tähtaja lõppemisel?

Tähtajalised elektrilepingud on automaatselt pikenevad. Saadame Teile vähemalt 45 päeva enne tähtaja saabumist uue lepingu pakkumise. Kui pakkumine Teile sobib, pikeneb Teie leping automaatselt.

Mis kellast kellani kehtib öötariif ja mis kellast kellani päevatariif?

Päevatariif kehtib esmaspäevast reedeni talveajal kell 07.00 - 23.00, suveajal 08.00 - 24.00. Öötariif kehtib esmaspäevast reedeni talveajal kell 23.00 - 07.00, suveajal 24.00 - 08.00 ning laupäeval ja pühapäeval ööpäevaringselt.

Kuidas arvutatakse elektriarvel olev börsihind?

Börsil kehtib iga tund erinev hind, näiteks kuus, kus on 31 päeva kehtib 744 erinevat hinda. Teie elektrienergia arve arvestatakse kokku vastavalt igas tunnis tarbitud elektrienergiale ning vastavas tunnis kehtinud hinna alusel. Arvele toodud kilovatt-tunni maksumus on Teie tarbimise alusel kujunenud keskmine ühiku hind. Börsihindu on võimalik jälgida meie kodulehel ja Nord Pool lehel https://www.nordpoolgroup.com/

Kas börsihinnal on öine ja päevane tariif?

Ei, börsihinnaga elektrit ostes kehtib Teil iga tund erinev hind vastavalt Nord Pool elektribörsi Eesti hinnapiirkonna tunnihinnale.

Vairāk sadaļu