Miks ma pole veel arvet saanud?

Elektrum koostab ja edastab arved hiljemalt iga kuu 15. kuupäevaks. Arve koostamise aeg sõltub kuupäevast, millal edastab võrguettevõtja (nt Elektrilevi või Imatra) meile tarbimisandmed, mistõttu arve koostamise kuupäev võib iga kuu erinev olla. Elektrum Eesti ei väljasta arveid mille summa on alla 5.00 euro. Arve väljastatakse 5.00 euro täitumisel.

Kuidas arvet tasuda?

Teil on võimalus tasuda elektriarve enda jaoks kõige mugavamal viisil, kas meie e-teeninduses, internetipangas, e-arve abil, pangakontoris ja postkontoris. Arve tasumisel tuleb selgitusse panna elektrilepingu number või arve number, mida soovite tasuda. Lepingu number on arve maksmisel oluline info, mis seob õige makse õige lepinguga.

Elektrum Eestil arvete tasumisel viitenumber puudub. 

Elektrum Eesti OÜ arve saab tasuda järgmistele arvelduskontodele:

  • Luminor Bank AS: EE801700017003249686 (SWIFT NDEAEE2X)
  • SEB Pank: EE651010220113267018 (SWIFT EEUHEE2X)
  • Swedbank: EE852200221055633162 (SWIFT HABAEE2X)

Arvete automaatne tasumine ehk e-arve püsimakse

Kõige mugavam on tasuda oma arveid püsimaksega. Elektrumi e-arve saate tellida omale veebikeskkonnas www.arved.ee, oma internetipangas või pangakontoris. Arvete eest tasumine toimub elektrilepingu numbri alusel, mis tuleb lisada makse selgitusse. Arvete automaatseks tasumiseks tuleb lisaks e-arve tellimisele sõlmida ka e-arve püsimakseleping oma pangaga.

Mida teha, kui mul pole võimalik õigeaegselt oma elektriarvet tasuda?

Juhul, kui Teil ei ole võimalik õigeaegselt oma elektriarvet tasuda, siis palume teil kokkuleppe sõlmimiseks helistada numbril 711 5555 või kirjutada aadressil arved@elektrum.ee.

Kuidas arvutatakse viivised?

Arve tasumise tähtaeg on 15 päeva alates arve koostamise kuupäevast. Viivist hakatakse arvestama maksetähtpäevale järgnevast päevast ja lõpetatakse arve tasumisel.

Kust saan teada palju ma olen elektrit tarbinud?

Oma elektritarbimise ajalooga saab iga klient tutvuda e-teeninduses tarbimisaruande lehel, võrguettevõtte iseteeninduses või Eleringi andmelaos.

Minu arvel on korrektsioon. Mida see tähendab?

Teie igakuised arved esitatakse andmete alusel, mida Teie võrguettevõte riiklikusse Eleringi andmelattu edastab. Juhul, kui klient pole näite edastanud (tavalise arvesti puhul) või kliendi kaugloetava arvesti töös tekib häireid ning võrguettevõte ei saa kätte kliendi arvesti tegelikku näitu, siis kliendi tarbimine prognoositakse aastatarbimise ja tüüptarbimisgraafiku alusel. Arvesti edastab salvestatud andmed ühenduse taastumisel ning korrigeeritakse arvetel vastavalt (korrektsioon).

Tasusin ekslikult rohkem kui arvel kirjas, mis nüüd saab?

Juhul, kui olete tasunud rohkem, siis on Teil kaks võimalust:

1. Jätta antud summa ettemaksuks - see tähendab, et ettemaks kajastub Teie järgmise arve peal, ning Teil tuleb järgmisel kuul (või ka järgmistel kuudel) tarbitud elektri eest ettemaksu võrra vähem tasuda.

2. Saada enammakstud summa tagasi. Selleks on vaja saata kirjalik avaldus Elektrumile. Avalduse saate edastada: • E-posti teel aadressile arved@elektrum.ee • Posti teel aadressile Endla 15, Tallinn, 10122

Mida teha, kui pole elektrit?

Kui Sul ei ole elektrit, pöördu oma võrguettevõtte poole. Eesti suuremate võrguettevõtete info leiad siit: Elektrilevi OÜ https://www.elektrilevi.ee/ettevottest/kontaktid Imatra Elekter AS (Lääne maakond ja Viimsi vald Harju maakonnas) https://www.imatraelekter.ee/ VKG Elektrivõrgud OÜ (Narva, Narva-Jõesuu ja Sillamäe linn, Vaivara vald ning Kohtla-Järve linna Viivikonna linnaosa, Ida-Virumaal) http://www.vkgev.ee/est/kontakt/kontaktid

Kuidas sõlmida elektrilepingut?

Enne, kui saad sõlmida elektrilepingu, peab sul olema kehtiv võrguleping. Võrguleping tuleb sõlmida võrguettevõttega, kelle piirkonnas asub sinu tarbimiskoht. Elektrumiga saad lepingu sõlmida meie iseteeninduses, helistades meile numbril 711 5555 või kirjutades meile aadressil kliendiinfo@elektrum.ee.

Kuidas sõlmida võrgulepingu algusega elektrilepingut?

Võrgulepingu algusega elektrilepingu sõlmimiseks helista meie klienditeeninduse numbril 711 5555. Selleks, et meie leping Teiega saaks alata kohe võrgulepingu algusest, siis võtke meiega ühendust üks päev enne võrgulepingu jõustumist.

Millal hakkab minu elektrileping kehtima?

  • Üldteenusel Järgmisel päeval ehk kui leping sõlmitakse 1. august siis elektrileping hakkab kehtima 2. august
  • Elektrimüüjat vahetuse korral alates järgnevast päevast lugedes 14 päeva möödudes ehk kui leping sõlmitakse 1. august siis alates 2.august hakatakse lugema ning Teie elektrileping hakkaks kehtima 16. august

Mis on elektrilepingu ja võrgulepingu vahe?

Alates 2013. aastal toimunud elektrituru avanemisest on kliendil kaks eraldi teenuspakkujat: võrguteenuse pakkuja ja elektrimüüja. Võrguettevõtja on Teie tarbimiskoha piirkonnas võrgu haldaja, kelle ülesandeks on Teie koduni elektri toimetamine, tarbimisandmete kogumine, liinide ning muu võrguga seonduvate seadmete hooldamine. Võrguettevõte edastab arve elektri edastamise eest - nö võrguühenduse eest. Elektrimüüja on Teie tarnija, kellele tasute tarbitud elektrienergia eest.

Kuidas muuta elektrilepingut?

Oma kehtivas elektrilepingus saad muuta paketti ja selle kehtivusaega. Saad valida kolme erineva hinnatüübi vahel: ühetariifne hind, kahetariifne hind ja börsihind. Elektripaketti saab muuta tasuta meie iseteeninduses ja klienditeenindusega ühendust võttes.

Kuidas lõpetada elektrilepingut?

Leping on võimalik igal ajal lõpetada, teavitades sellest kirjalikult Elektrumit vähemalt 30 päeva ette.

Kolimine ja elektrileping

Lepingu lõpetamiseks tarbimiskoha vahetuse korral tuleb esmalt lõpetada võrguleping oma võrguettevõtte juures. Võrgulepingu lõpetamisel lõpeb ka Elektrumiga sõlmitud elektrileping ning eraldi avaldust ei ole vaja meile esitada. Pöörame Teie tähelepanu, et pärast lõpetamise avalduse esitamist kehtib leping Teie nimel veel 30 päeva või kuni uus omanik on lepingu enda nimele vormistanud.

Kuidas saan omanikuvahetuse korral elektrilepingu enda nimele vormistada?

Elektrilepingu vormistamiseks Teie nimele, tuleb esmalt pöörduda võrguettevõte poole, lõpetada võrguleping vana omaniku nimel ja sõlmida uus enda nimele. Kui olete saanud kinnituse uue võrgulepingu jõustumisest, siis tuleb sõlmida uus elektrileping. Eesti suuremate võrguettevõtete info leiad siit:

  • Elektrilevi OÜ
  • Imatra Elekter AS (Lääne maakond ja Viimsi vald Harju maakonnas)
  • VKG Elektrivõrgud OÜ (Narva, Narva-Jõesuu ja Sillamäe linn, Vaivara vald ning Kohtla-Järve linna Viivikonna linnaosa, Ida-Virumaal)

Mis saab tähtajalisest elektrilepingust tähtaja lõppemisel?

Tähtajalised elektrilepingud on automaatselt pikenevad. Saadame Teile vähemalt 45 päeva enne tähtaja saabumist uue lepingu pakkumise. Kui pakkumine Teile sobib, pikeneb Teie leping automaatselt.

Mis kellast kellani kehtib öötariif ja mis kellast kellani päevatariif?

Päevatariif kehtib esmaspäevast reedeni talveajal kell 07.00 - 23.00, suveajal 08.00 - 24.00. Öötariif kehtib esmaspäevast reedeni talveajal kell 23.00 - 07.00, suveajal 24.00 - 08.00 ning laupäeval ja pühapäeval ööpäevaringselt.

Kuidas arvutatakse elektriarvel olev börsihind?

Börsil kehtib iga tund erinev hind, näiteks kuus, kus on 31 päeva kehtib 744 erinevat hinda. Teie elektrienergia arve arvestatakse kokku vastavalt igas tunnis tarbitud elektrienergiale ning vastavas tunnis kehtinud hinna alusel. Arvele toodud kilovatt-tunni maksumus on Teie tarbimise alusel kujunenud keskmine ühiku hind. Börsihindu on võimalik jälgida meie kodulehel ja Nord Pool lehel https://www.nordpoolgroup.com/

Mis on minu lepingu number?

Lepingu numbri saab Elektrumi iseteenindusest järele vaadata - iseteenindusse leiate tee siit või kui vajutate meie kodulehel iseteeninduse nupule, vt pildilt.

Lepingu numbri teada saamiseks saab ka helistada 711 5555 või kirjutada kliendiinfo@elektrum.ee aadressile.

Kas börsihinnal on öine ja päevane tariif?

Ei, börsihinnaga elektrit ostes kehtib Teil iga tund erinev hind vastavalt Nord Pool elektribörsi Eesti hinnapiirkonna tunnihinnale.

Kas Elektrum Eesti OÜ pakub võrguettevõttega ühisarvet?

  • Elektrilevi OÜ eraklient saab ühise arve nii elektri kui võrguteenuse eest. 
  • Elektrilevi OÜ äriklient saab eraldi arved võrguteenuse ja elektrienergia eest.
  • Imatra Elektri võrgupiirkonna klient saab iga kuu kaks eraldi arvet võrguteenuse ja elektrienergia eest. 
  • Kui klient ei kuulu ei Elektrilevi ega Imatra võrku, siis saab ta iga kuu kaks arvet – ühe Elektrum Eesti OÜ-lt elektrienergia eest ning teise oma võrguettevõttelt võrguteenuse eest.

Milliseid roheenergia võimalusi me pakume?

Et anda oma panus keskkonnahoidu ning kasutada 100% taastuvatest energiaallikatest pärinevat elektrit, saate valida Roheline Klõps elektripaketi meie iseteeninduses.

Ligi 60% Latvenergo grupi toodetavast elektrienergiast on pärit taastuvatest energiaallikatest, peamiselt hüdroenergiast. Meil on hea meel olla üks keskkonnahoidlikumaid elektritootjaid Euroopas.

Kas endise Imatra kliendina on minu lepingut vaja pikendada või Elektrumiga uus sõlmida?

Uue lepingu sõlmimine ei ole vajalik! Olemasolev Imatra Elektri leping liigub automaatselt Elektrumile üle - lepingutingimused sellest ei muutu ja arveid esitame täpselt samadel tingimustel. See kehtib ka rohelise elektrienergiaga liitumise ja elektri tagasiostulepingute kohta.

Imatra endise kliendina olen maksnud ettemaksu. Kellele makstud summa jääb?

Kui olite enne 1. augusti 2021 Imatra Elektrile maksnud ettemaksu, siis:

  • Kõikide Imatra Elektri võrgupiirkonnas olevatele klientide ettemaks jääb Imatra Elektrile ja kehtib nüüd ettemaksuna võrguteenuste eest.
  • Kõikide teiste võrgupiirkonnas  olevate klientide ettemaks tuleb samuti tagasi küsida Imatra Elektrilt.

Kas Imatra endise kliendina saan ma 1 või 2 arvet?

Elektrilevi erakliendina jäi Teie võrguleping endiselt kehtima Elektrilevi OÜ-ga ning alates 1. augustist 2021 saadame Teile ühise arve nii elektri kui võrguteenuse eest.

Elektrilevi ärikliendina jäi Teie võrguleping endiselt kehtima Elektrilevi OÜ-ga, kes samuti edastas teile alates 1. augustist 2021 ka Elektrilevi võrguteenuse arve. Edaspidi saate endiselt eraldi arved võrguteenuse ja elektrienergia eest.

Imatra Elektri võrgupiirkonna klientidele ei ole võimalik elektri ja võrguteenuse ühisarvet väljastada. Elektrilevi on teatanud, et Imatra Elektri võrgupiirkond ühildatakse Elektrilevi võrgupiirkonnaga 2024. aasta alguseks ning pärast seda on elektrimüüjatel võimalik Elektrilevi võrgupiirkonna klientidele ühisarvet väljastada. Anname kindlasti Teile teada, kui täpsem tegevusplaan Imatra Elektri võrgupiirkonna ühildamiseks Elektrilevi piirkonnaga on paigas.


NB! Kui Te ei kuulu ei Elektrilevi ega Imatra võrku, siis alates 1. augustist saate iga kuu alguses 2 arvet – ühe Elektrum Eesti OÜ-lt elektrienergia eest ning teise oma võrguettevõttelt võrguteenuse eest.

Kas Imatra endise kliendina ja seoses elektrilepingu ületulemisega pean tellima uue e-arve?

E-arveid uuesti tellima ei pea! Kõik e-arved tulevad automaatselt Elektrumile üle. Elektriarveid saab tasuda ja elektripakette vahetada mugavalt ka meie iseteeninduses.

Iseteenindusse leiate tee siit või kui vajutate meie kodulehel iseteeninduse nupule, vt pildilt.

Imatra endise kliendina soovin teada, kas püsimaksekorraldus tuli automaatselt üle?

Püsimaksekorraldused automaatselt üle ei tule. Püsimakse sõlmimiseks tuleb Teil pöörduda uuesti oma panka.

Imatra endise kliendina soovin teada, kas roheenergiaga liitumine tuli üle?

Kui Teie elektrienergia müügilepinguga  on juba varem seotud 100% taastuvenergia sertifikaat, siis selles osas Teie jaoks midagi ei muutu. Teie olemasoleva sertifikaadi haldamisega seotud toiminguid teostab edaspidi Elektrum Eesti ning kõikidest muudatustest teavitame Teid aegsasti ette.

Kui Te ei ole veel rohelise energiaga liitunud, kuid soovite anda oma panuse keskkonnahoidu, siis valige Elektrumi iseteenindusest elektripakett Roheline Klõps. Elektrum väljastab oma tarbijatele POWERED BY GREEN sertifikaadi, mis tõendab, et kasutaja ostab elektrit, mis on 100% pärit taastuvatest energiaallikatest vastavalt päritolutunnistustele Elektrituruseaduse tähenduses.

Me ei paku biomassist toodetud energiat!

Kust ja kas ma saan tellida Nord Pool elektribörsihinna e-maili teavituse?

Nord Pool elektribörsihinna e-maili teavituse saab tellida meie iseteenindusest.

Imatra endise kliendina börsihinna teavitust uuesti tellida ei ole vaja, kui see on juba varasemalt tellitud. Teavituse saamine jätkub automaatselt.

Vairāk sadaļu