Korduma kippuvad küsimused

Mis on Elektrumi laadimisvõrgustik?

Riigi esimesed laadimisjaamad avati 2019. aastal Latvenergo Groupi kaubamärgi Elektrum Drive all, et rajada laadimisvõrgustik ja pakkuda elektrilise liikuvusega seotud tarbekaupu. Elektrum Drive’i laadimisjaamade võrgustik põhineb nõudlusel ning tagab kliendile ülikiire, kiire ja keskmise kiirusega laadimisvõimalused ja kõige mugavama kasutuskogemuse spetsiaalse rakenduse ja tarbitud elektrikogust arvestava maksesüsteemi kaudu.

Hetkel on käimas Elektrum Drive’i laadimisvõrgustiku laiendamine, mille käigus rajatakse laadimisjaamu Leedus ja Eestis.

Kas see küsimus oli abiks?

Millised Elektrum Drive’i laadimisjaamad on saadaval ja kus?

Hetkel on Elektrum Drive’i laadimisjaamad saadaval Lätis Riias, Jūrmalas, Valmieras, Daugavpilsis, Aizkraukles, Jēkabpilsis, Jelgavas, Liepājas, Ventspilsis, Mārupe piirkonnas, Dobele piirkonnas ja Babīte piirkonnas.

Kas see küsimus oli abiks?

Kus on veel plaanis Elektrum Drive’i laadimisjaamu avada?

Laadimisjaamu plaanitakse avada ka teistes kohtades Lätis, Leedus ja Eestis, mille kohta antakse eraldi teavet.

Kas see küsimus oli abiks?

Kuidas leida Elektrum Drive’i laadimisjaamu?

Kas see küsimus oli abiks?

Millised ühenduste tüübid ja pistikud on saadaval Elektrum Drive’i laadimisjaamades?

 Elektrum Drive’i laadimisjaamades on saadaval järgmised erineva laadimisvõimsusega pistikud:

  • ChaDeMo pistik on kiirlaadimisstandard, mida kasutatakse peamiselt Aasia tootjate elektrisõidukites ja mõningates Euroopa mudelites;
  • CCS pistik ehk Combo on kiirlaadimisstandard, mis täiustab aeglaseks laadimiseks mõeldud pistikut kahe alalisvoolu pistikupesaga (võimaldades laadimist alalisvooluga);
  • Type 2 pistik on pistikustandard aeglase/keskmise kiirusega laadimiseks, millel on Euroopa Liidu ametlik heakskiit ELi territooriumil.

Elektrum Drive’i laadimisjaamades saadaval olevate pistikute ja nende laadimisvõimsuse kohta leiate täpsemat teavet Elektrum Drive’i rakendusest, valides „Stations“ (jaamad) > „Specific station“ (konkreetne jaam) > „Connector selection“ (pistiku valik).

Kas see küsimus oli abiks?

Mida peaksin tegema enne elektrisõiduki laadimist?

Elektrisõiduki laadimiseks Elektrum Drive’i laadimisjaamas tuleb esmalt registreeruda Elektrum Drive’i rakenduses, mis on saadaval Androidi ja iOS-seadmetele.

Kui te ei ole veel Elektrum Drive’i oma seadmesse installinud, siis leiate selle tasuta AppStore’ist ja GooglePlayst.

Järgige Elektrum Drive’is antud juhiseid:

  • sisestage nõutavad andmed (kohustuslik) ja oma telefoninumber;
  • tutvuge rakenduse ja elektrilaadimise kasutustingimustega ning nõustuge nendega;
  • saate koheselt lisada ka oma maksekaardi.

Kas see küsimus oli abiks?

Millistes keeltes on Elektrum Drive’i laadimisrakendus saadaval?

Elektrum Drive’i rakendus on saadaval läti, leedu, eesti ja inglise.

Kas see küsimus oli abiks?

Kuidas laadida elektrisõidukeid Elektrum Drive’i laadimisjaamades, kui minu mobiiltelefoni number on registreeritud välismaal (v.a Balti riigid)?

Elektrum Drive’i rakenduses saab registreerida ka teistes riikides registreeritud telefoninumbritega (vastavalt pakutavale valikule). Valige Elektrum Drive’i rakenduses „Create charging profile“ (loo laadimisprofiil) ja vajutage riigi suunanumbrile, et valida mõne teise riigi suunanumber.

Kas see küsimus oli abiks?

Kuidas tasuda elektrisõiduki laadimise eest?

Elektriautode laadimine Elektrum Drive’i võrgustikus on tasuline teenus. Elektrisõidukit võivad laadida füüsilised ja juriidilised isikud. Elektrisõidukite laadimise eest saab tasuda kohe või hiljem.

  • Kohe tasumiseks tuleb lisada Elektrum Drive’i rakenduses maksekaart. Pärast laadimist saate PDF-vormingus arve rakendusest alla laadida. Arve koostamisel järgitakse õigusakte, mis kohalduvad arvete esitamisele raamatupidamise eesmärgil.
  • Kui tasute pärast teenuse kasutamist, sõlmitakse sellekohane leping. Laadimiseks saab kasutada rakendust ja/või RFID-kaarti. Arve saadetakse kord kuus lepingus märgitud e-posti aadressile.

Kasutusjärgse teenuse kättesaadavuse kohta saate lisateavet Elektrum Drive’i rakendusest, valides „Settings“ (seaded) > „Profile type“ (profiili tüüp), või veebilehelt:

Läti:

eraisikute korral: https://elektrumveikals.lv/lv/majai/e-auto-uzlade/e-auto-uzlades-stacijas

ettevõtete korral: https://elektrumveikals.lv/lv/uznemumam/elektroauto-uzlade/elektrum-uzlades-stacijas

Leedu:

eraisikute korral: https://www.elektrum.lt/lt/elektrum-drive/automobilio-ikrovimas-su-atideto-mokejimo-paslauga-privatiems

ettevõtete korral: https://www.elektrum.lt/lt/elektrum-drive/automobilio-ikrovimas-su-atideto-mokejimo-paslauga-verslui

Eesti:

eraisikute korral: https://www.elektrum.ee/ee/eraklient/erakliendi-jarelmaksu-taotlusvorm
ettevõtete korral: https://www.elektrum.ee/arikliendi-jarelmaksu-taotlusvorm

  • Peale selle saab elektrisõidukite laadimise eest Elektrum Drive’i laadimisjaamades tasuda rändluspartnerite rakenduste kaudu ja RFID-kaardi/kiibiga. Kui kasutate laadimiseks rändlusrakendusi, siis võtke arvesse, et selle eest võidakse küsida lisatasu.

Pärast Elektrum Drive’i rakenduses registreerimist saate Elektrum Drive’i võrgustikus laadida kõigis Balti riikides (st Lätis, Leedus ja Eestis) ilma täiendava registreerimise või vahendustasuta.

Elektrum Drive’i laadimisjaamade eelised: maksate tarbitud kilovatt-tundide (kWh), mitte kogu laadimisaja eest.

Laadimistariife saab vaadata Elektrum Drive’i rakenduse jaotises „Stations“ (jaamad), valides sobiva jaama ja avades teabeakna ikooni „i“. Näete teavet jaamas olevate pistikute ja nende kättesaadavuse kohta ning pistikute laadimishinda ühe kWh kohta.

Kas see küsimus oli abiks?

Maksekaart

Elektrum Drive’i rakenduses registreerumisel valib klient keele ja riigi, kus ta soovib peamiselt registreeruda. Vaikimisi pakutakse riiki valitud keele alusel. Riiki on võimalik ka muuta. Valikute hulka kuuluvad Läti, Leedu ja Eesti (lisariikide valik „Other“ (muu) alt, kuid sellisel juhul saab laadida üksnes kohese tasumisega). Kui laadimine toimub teistes Balti riikides, tuleb maksekaart enne laadimist uuesti ühendada. Klient saab lisada sama maksekaardi, mis on nende riigipõhises profiilis, või mõne muu maksekaardi.

Juhime tähelepanu, et maksekaart peab võimaldama internetiostude tegemist ja kaardil peab olema piisavalt vahendeid, et võimaldada tasumisele kuuluva summa broneerimist.

Kui maksekaart on registreeritud, muutub maksekaardi number osaliselt nähtavaks, et klient saaks lisatud maksekaardi tuvastada.

Elektrum Drive’i rakenduses saab valitud riigiprofiilis salvestada korraga ainult ühe maksekaardi.

Mugavaim viis maksekaarti lisada ja salvestada on Elektrum Drive’i rakenduse seadete alt.

Kui kliendil on raskusi maksekaartide lisamise ja maksete tegemisega PayPali, Payseri, Revoluti vms maksekaartide kasutamisel, peab klient pöörduma kaardi väljastanud panga poole.

Kas see küsimus oli abiks?

Kuidas Elektrum Drive’i rakenduses registreerimisel maksekaarti lisada?

Maksekaardi lisamine on Elektrum Drive’i rakenduses registreerumise viimane samm. Teilt küsitakse „Do you wish to save this payment card for easier charging? Yes/No“ („Kas soovite laadimise hõlbustamiseks selle maksekaardi salvestada? Jah/ei“). Kui valite „Yes“ (jah), siis suunatakse teid edasi jaotisesse „Settings“ (seaded) > „Payment card“ (maksekaart), kus tuleb teha muud vajalikud sammud maksekaardi lisamiseks.

Kas see küsimus oli abiks?

Kuidas sõidukit laadimata Elektrum Drive’i rakenduses maksekaarti lisada?

Valige Elektrum Drive’i rakenduses „Settings“ (seaded) > „Payment card“ (maksekaart), mille alt leiate valiku „Add Payment card“ (lisa maksekaart), kus saate teha vajalikud sammud maksekaardi lisamiseks.

Kas see küsimus oli abiks?

Kuidas muuta Elektrum Drive’i rakenduses maksekaarti?

Maksekaardi muutmiseks tuleb olemasolev salvestatud maksekaart Elektrum Drive’i rakendusest ära kustutada. Valige Elektrum Drive’i rakenduses „Settings“ (seaded) > „Payment card“ (maksekaart) > „Delete“ (kustuta). Seejärel näete ekraanil küsimust selle kohta, kas soovite kindlasti maksekaardi kustutada – valige „Delete“ (kustuta).

Pärast seda leiate Elektrum Drive’i rakenduses jaotise „Settings“ (seaded) > „Payment card“ (maksekaart) alt valiku „Add Payment card“ (lisa maksekaart), kus saate teha vajalikud sammud maksekaardi lisamiseks.

Kas see küsimus oli abiks?

Arvete allalaadimine

Kohese maksmise korral avage Elektrum Drive’i rakendus ja vajutage põhivaate allosas nupule „Transactions“ (tehingud). Uues vaates saate valida vajaliku arve ja selle alla laadida.

Kui tasute laadimise eest hiljem, saadetakse arve kord kuus lepingus märgitud e-posti aadressile.

Kas see küsimus oli abiks?

Mis saab broneeritud rahast, kui ma ei hakka laadima?

Kui te ei hakka Elektrum Drive’i laadimisjaamas sõidukit laadima, kantakse broneeritud summa esimesel võimalusel automaatselt teie kontole tagasi. Üldjuhul toimub see 10 minuti jooksul.

Kas see küsimus oli abiks?

Laadimine

Enne esimest laadimist Elektrum Drive’i laadimisjaamas tuleb teha neli olulist sammu.

Kas see küsimus oli abiks?

Kuidas laadimine lõppeb?

Elektrisõidukite laadimine lõpetatakse ühel järgmistest viisidest:

  • laadimine lõppeb automaatselt, kui elektrisõiduki aku saab täis või jõuab kasutaja seatud laetuse tasemeni;
  • laadimine lõppeb automaatselt, kui broneeritud rahalised vahendid saavad otsa;
  • laadimise saab käsitsi lõpetada Elektrum Drive’i rakenduse kaudu.

Kui laadimine ei lõppe ülaltoodud viisidel, siis võtke ühendust Elektrum Drive’i ööpäevaringselt töötava klienditoega.

Pärast laadimist tuleb pistik olenevalt laadimisseadmest elektrisõidukist lahti ühendada ja asetada laadimisseadmes selleks ettenähtud kohta, või ühendada pistik lahti elektrisõiduki ja laadimisseadme küljest. Olenevalt elektrisõiduki mudelist võib juhtuda, et pistiku eemaldamiseks tuleb sõidukis teha veel lisatoiminguid.

Kas see küsimus oli abiks?

Miks elektrisõiduk tavalisest aeglasemalt laeb?

Elektrisõiduki laadimiskiirust mõjutavad järgmised tegurid:

  • aku temperatuur;
  • aku laetuse tase;
  • välisõhu temperatuur.

Laadimiskiirus oleneb üksnes elektrisõidukist, mitte laadimisseadmetest.

Kas see küsimus oli abiks?

Mida peaksin tegema, kui laadimine lõppeb enneaegselt keset laadimist?

Veenduge, et elektrisõidukis ei ole seatud aku laetuse piirväärtust.

Veenduge, et laadimist kontrollivad rakendused ei reguleeri laadimist teie eest. Kui kahtlustate, et keegi on laadimise ilma teie loata katkestanud või laadimine lõppes muudel põhjustel, siis võtke ühendust Elektrum Drive’i klienditoega.

Kas see küsimus oli abiks?

Kuidas saan teiega ühendust võtta?

Elektrum Drive’i klienditoega saab ühendust võtta Elektrum Drive’i rakenduses jaotise „Help“ (abi) kaudu, helistades seadmel märgitud telefoninumbril või saates e-kirja aadressil:

  • Läti: uzlade@elektrum.lv
  • Leedu: info@elektrum.lt
  • Eesti: elektrumdrive@elektrum.ee

Kas see küsimus oli abiks?

Mis on peamised sammud, mis enne laadimist tuleb läbi teha?

Enne esimest laadimist Elektrum Drive’i laadimisjaamas veenduge, et olete Elektrum Drive’i rakenduses edukalt registreerunud ja lisanud maksekaardi, millega on lubatud internetiostud, või sõlminud lepingu hilisema tasumise kohta.

Üldine kirjeldus:

  • Elektrum Drive’i rakenduse põhivaates on kaart, millelt tuleb valida soovitud laadimisjaam – jaama ikoonile klõpsates avaneb jaama kirjeldus.
  • Laadimise alustamiseks skannige laadimisseadmele kantud QR-kood või sisestage vastavad sümbolid käsitsi.
  • Kui QR-kood on sisestatud ja olete valinud kohese tasumise, tuleb valida broneeritav summa.
  • Olenevalt laadimisseadmest ühendage oma pistik laadimisseadme ja elektrisõidukiga või laadimisseadme pistik elektrisõidukiga ning laadimine algab. Pöörake kindlasti tähelepanu ka konkreetsele seadmele, sest mõnikord tuleb teha lisasamme.

Elektrum Drive’i rakenduses saab määrata laadimisseadme kasutamise kestuse, et teiste elektrisõidukite omanikud saaksid oma laadimist paremini planeerida.

Kas see küsimus oli abiks?

Mida teha, kui laadimine ei alga?

  • Kontrollige, et Elektrum Drive’i rakenduses on kõik sammud õigesti tehtud.
  • Kontrollige, et pistikud on elektrisõiduki ja laadimisseadme külge ühendatud ning elektrisõiduk on välja lülitatud.
  • Kui olete need sammud juba läbi teinud, siis võtke ühendust Elektrum Drive’i ööpäevaringselt töötava klienditoega.

Kas see küsimus oli abiks?

Ei leidnud oma küsimusele vastust? Küsi siit!

Vairāk sadaļu